V sobotu som sa chystal robiť si na aute brzdy. Nakoľko som práve nemal funkčný zdvihák, vo štvrtok večer som ho objednal v Alze, spolu s ďalšími vecami, vrátane drôtených kotúčov, USB káblov, pričom všetky boli skladom. Tak ako vraví známy zelený Alzák pozemštanom: "Večer objednáš, ráno v Alzaboxe máš", čomu odpovedala aj dostupnosť pre Alzaboxy na stránke --> Zajtra do 9:00. Spoliehal som sa nato, že ak to nebudem mať už v piatok ráno a došlo by k oneskoreniu, tak v sobotu ráno to budem mať naisto a budem sa môcť vrhnúť na brzdy.
Tovar bol zaplatený kartou a doručenie do Alzaboxu s predpokladaným doručením v piatok 31. Mája do 9-tej hodiny - štandard. Samotná objednávka bola urobená 30. Mája o 23:19.
31. Mája o 10:32 prišla správa o oneskorení. Následný email o hodinu s informáciou o predpokladaným doručení následujúci deň 1. Júna na Deň detí. Stále som to bral v poriadku, nakoľko by som sa k brzdám dostal až v sobotu 1. Júna a dané doručenie mi plne vyhovovalo.
Potom mi prišiel ešte úsmevný mail od alzáka, že večer objednáš na Deň detí máš. Tak som sa tešil, že to bude práve na deň detí :-)
1. Júna stále nechodil potvrdzujúci email na vyzdvihnutie. To by som bol smutný kúpiť ten telefón dieťaťu na MDD a skončilo by to pri čokoláde z obchodu. O 10:32 znova prišiel email o ospravedlnení za oneskorenie s doručením 2. Júna v nedeľu. Zároveň som dostal aj AlzaPlus+ na mesiac zdarma. Zvyčajne pri oneskorení zvykli chodiť 4€ kuponý na nákup. Čo sa týka AlzaPlus+, v podstate jeho výhody spočívajú v doprave za 0€ a taktiež, že si tam môžete jedným klikom objednávať produkty bez vyklikávania celej objednávky. Bolo mi tak jasné, že v sobotu už neurobím s autom nič a musím čakať minimálne do nedele a následne sa k brzdám dostať cez týždeň, či následujúci víkend.
Nadišla nedeľa 2. Júna. Email s kódom na vyzdvihnutie nikde. Zase v identickom čase email s rovnaným znením o ospravedlnení za oneskorenie dodania tovaru. S predpokladaným doručením v pondelok 3. Júna.
Nemal som tak už nato nervy a napísal som im na podporu a zároveň som zrušil objednávku, nakoľko to už nie je normálne čakať na skladové veci cez 3 dni a nevedieť, či možno zajtra príde, alebo znova mail o ospravedlnení. Odpoveď z podpory bola rýchla, do 14 minút, avšak medzičasom som už objednávku zrušil cez webportál Alzy v administrácii môjho účtu. Zaujímavosťou je, že podpora funguje výhradne z Česka.
Odpoveď bola, že problém bol na sklade. To musel byť ale oberbordel hľadať jeden zdvihák, 2 USB káble a drôtené kotúče. Ďakujú mi za pochopenie, no ja ho nemám pri takom oneskorení. Zvlášť pri veci, kde garantujú doručenie následujúci deň (bez ohľadu na pracovný deň / víkend) a výsledok je neistý aj po troch dňoch. Myslíte si, že tú objednávku pripravoval ten autonómny robot, ktoré v skladoch majú? Žeby ľudský faktor? Asi 3 dni by to robotovi netrvalo. Rýchlejšie by som to mal, keby som si to prišiel do ich skladu hľadať ja.
Poteší sa aj tej vodič, ktorý už zrejme vezie ten balík a zistí, že ju môže odviesť späť do skladu. Nakupoval som u Alzy relatívne často, i keď to neboli veľké objednávky. Ale uvažujem o tom, že zmením Alzu napr. za Elecom, či podobný eshop s veľkým výberom a sortimentom, ktorý mi vyhovuje. Tam aspoň viem na čom som podľa reálneho dátumu, kedy mi to príde. Oneskorenie o deň je akceptovateľné. No nie, že ani po 3 dňoch produkt nie je doručený u takého giganta ako je Alza. Ešteže som nebol v stave typu pondelok STK a podobne. Tak, môžem si teraz zrušiť svoj program na ďalší víkend a venovať sa autu so zdvihákom z Elecomu, kde aspoň viem, kedy mi príde.
Pôvodne zakúpený tovar, s linkom na produkt na Alza.sk:
Inak všetky upozornenia chodili aj formou SMS správy v identickom čase ako na email
.