blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG deadawp
ČLÁNKY
DISKUSIE
3
SLEDOVAŤ BLOG
PHP, Arduino programátor
deadawp



Airsoft DOMINATOR - Tlačidlový - Arduino + I2C LCD
pridal deadawp 7.2. 2020 o 22:50



Dnešný článok sa bude bližšie zaoberať systémom DOMINATOR pre športy typu Airsoft, Paintball, ktorý bol vytvorený ako ekvivalent k RFID DOMINATOR-u, ktorý som realizoval v minulosti. DOMINATOR využíva digitálne vstupy prostredníctvom štyroch tlačidiel.
Funkcie tlačidiel:

  • Tím (RED) - Po stlačení tlačidla sa rozsvieti červená LED dióda (dióda zeleného tímu zhasne), začne sa počítať čas červeného tímu na displeji
  • Tím (GREEN) - Po stlačení tlačidla sa rozsvieti zelená LED dióda (dióda červeného tímu zhasne), začne sa počítať čas zeleného tímu na displeji
  • Rozhodca - Po stlačení tlačidla sa čas na displeji zastaví
  • Eraser - Po stlačení tlačidla sa čas na displeji zastaví a časy sa vyresetujú na 00:00:00

Jedlivé tlačidla sú pripojené interným rezistorom hodnoty 20kΩ k 5V Arduina, teda sa spínajú proti zemi. Jedná sa teda o Active low signál, ktorý Arduino overuje. Systém je navrhnutý na funkcii millis, ktorá vracia počet milisekúnd od štartu procesora. Vďaka tomu je možné systém riadiť na základe časovo orientovaných akcií a možnosť obsluhovať paralélne rôzne časové akcie - eventy.

Logika stopiek systému sa vykonáva každých 100 milisekúnd. Jednoduchý inkrementátor navyšuje počet desatín, až dôjde k pretečeniu na sekundy, následne pretečeniu sekúnd na minúty a pretečeniu minút na hodiny. Maximálny časový rozsah systému je 99 hodín, 59 minút a 59 sekúnd.

Vhodný je teda aj pre niekoľko denné akcie, napríklad Fort Benning v Česku s trvaním 2 dni a podobné akcie, kde môže byť tento herný mód zaujímavý. Rovnako tak i pre športové areály, ktoré môžu takýto herný mód ponúknuť do svojho portfólia.

Okrem logiky systému je možné spúšťať aj iné časovo orientované eventy, napríklad overovať dĺžku stlačenia tlačidla. Každý tím môže obsadzovať bod držaním tlačidla po určitú dobu, napríklad 10 sekúnd. Druhý tím pri obsadení bodu musí držať tlačidlo 20 sekúnd, nakoľko sa za prvých 10 sekúnd dostane bod do neutrálneho stavu a následným držaním tlačidla ďalších 10 sekúnd už bod obsadí tento tím.

Koncept stopiek môže slúžiť napríklad aj na vyrátanie počtu bodov, ktoré tím obsadením získal napríklad z počtu obsadení bodu, počtu minút/sekúnd obsadenia bodu. V mojej implementácii som sa rozhodol pre čo najjednoduchšiu implementáciu bez skúmania dĺžky časových stlačení tlačidiel. Teda ihneď po stlačení tlačidla sa zmení stav systému (indikátor tímu - LED dióda, časomiera sa aktivuje pre tím).  

Viac o projektoch DOMINATOR: https://arduino.php5.sk/airsoft-dominator.php


Schéma zapojenia pre Airsoft DOMINATOR s tlačidlovým vstupom:



Prístupov 290
Kvalita článku
hlasov 0

PRÍSPEVKY
SLEDOVAŤ
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
Včelárska váha - Arduino - update
[ 23.2.2020] (príspevkov 0)
Senzorická sieť v LAN sieti - Arduino + ...
[ 14.2.2020] (príspevkov 0)
Airsoft DOMINATOR - Tlačidlový - Arduino...
[ 7.2.2020] (príspevkov 0)
Tester dosahu / štruktúra - nRF24L01 / n...
[ 6.2.2020] (príspevkov 0)
Monitor teplôt, vlhkostí - Arduino Mega ...
[ 25.1.2020] (príspevkov 0)
ThingSpeak - IoT platforma pre Arduino /...
[ 16.1.2020] (príspevkov 0)
Vzorkovanie signálu - MATLAB
[ 15.1.2020] (príspevkov 0)
Meranie napätia - Arduino
[ 13.1.2020] (príspevkov 0)
Meranie jednosmerného prúdu - Arduino
[ 12.1.2020] (príspevkov 0)
Hlasom ovládané auto - ESP8266 (NodeMCU)
[ 10.1.2020] (príspevkov 0)